Celine Anizette<3

                                                                                    


Jag minns första gången jag träffade dig, du stod där i staller som en liten prinsessa.jag provred dig och du var den bästa ponnyn jag hade ridigt, jag hoppade 85 cm med dig & det kändes underbart, från att gnata runt på ridsoleponnysarna till att få en helt egen B-ponny. Alla sa att du var så fin & på tävlingarna syndes du alltid i mängden. Du var inte som alla andra ponnysarna som man bara behövde åka runt på så hoppade dem. Dig var man tvungen och lära sig rida på & det har jag fått igen så mycket nu!. Vår första tävling var efter 1 månad och du var så duktig! Du hoppade så mycket med ryggen att jag hade lite svårt att hålla balansen iblad. Men förutom att du var en jätte fin ponnny var du en bästa vän också. PÅ sommaren galloperade vi över ängarna & du var alltid pigg och glad!. Sen började vi ta tävlingarna mer på allvar & satsa lite er på prispallen. Från sommaren 07 till vintern 07 fick vi rosett nästan varje tävling, inte så ofta första pris som att de alltid var någon som hade en lite snabbare ponny & en tuffare ryttare. Vi hoppade mer runt banan och så de såg snyggt ut och jag var inte så duktig på att rida fort. Men de va jätte roligt att få rosett även fast den ofta var gul & inte gulblå. Sen började vi tävl lätt B & de gick bra de med! ibland något stopp i omhoppningen som oftast var helt mitt fel Men i det stora hela var tävlingarna jämna och du hoppade alltid bra! Vi var med i kvalen till mountain horse pony cup ( stilbedömning) & vi vann alla kval, så då var det final i kungsbacka som gällde, hem och öva till de. Men så fick du äggstockscancer & var tvungen och oppereras, jag var så himla ledsen och förstod inte hur det kunde hände just dig. Som tur var gick allting som de skulle och du blev frisk igen. jag han hoppa en gång på den höjden vi skulle tävla på innan kungsbacka. Vi kom till kungsbacka & när du skulle veterinär besiktias var de första veterinären sa gud vilken fin & välmusklad ponny. & då var du precis helt igångsatt. Vi berättade att du hade haft en äggstockstumör och hon tyckte de var fantastiskt att du kunde vara så fin i formen på så kort tid efter en opperation. Det blev en 6:e placering i kungsbacka och jag var nöjd!!. Sen när vi kom hem igen började vi tävla lätt A, det gick jätte bra tills sista tävlingen, jag märkte att du inte ville och du vägrade ut dej( som du inte brukar!) Så Efter massa veterinär besök hos olika veterinärer kom de fram till att du hade kissingspine ( ihopväxta kotor i ryggen) jag var helt förkrossad!! , De kom även fram att du hade ont i kotan ( kanske kom från ryggen, vet inte ) Nu går du där i hagen & jag vet inte vad som kommer att hända med dig, vi ska boka en ny tid & se vad man kan göra. Jag hoppas för hela mitt hjärta att det går och lösa! Gör det inte de vet jag inte om jag orkar mera, men vad som än händer ska du veta att du ALLTID KOMMER FINNAS I MITT HJÄRTA// didi















































                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         


Kommentarer
Postat av: Sofia

:(:( tycker jattesynd om dig och din hast, hoppas verkligen verkligen hon bli battre<3<3

2009-06-24 @ 08:29:21
URL: http://soffipoffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0